چگونه بیس مهاجرت به آلمان را آماده کنیم

نوشته شده توسط:عالب غفق | ۰ دیدگاه

 خانه و مسکن در آلمان (6)
فسخ قرار داد
در مهاجرت به آلمان  فرض بر اینست که اکثر انواع قراردادها تقریباً به مدت نامحدود خود بخود قابل تمدیداند بنابراین آگهی از چگونگی فسخ اجاره نامه یا هر نوع قرار داد دیگر بسیار با اهمیت است. در آلمان باید حداقل سه ماه پیش از زمانی که قصد دارید قرارداد اجاره را باطل کنید بصورت کتبی موضوع را به صاحبخانه اطلاع دهید. اگر ۵ سال بیشتر در یک آپارتمان زندگی کرده اید باید از ۶ ماه قبل موضوع را به صاحبخانه اطلاع دهید اگر ۸ سال در محل سکونت داشته باشید مهلت اخطار به ۹ ماه و اگر ۱۰ سال یا بیشتر در جایی مستاجر بوده اید مهلت اخطار به یک سال می رسد. موارد معدودی استثنا نیز وجود دارد مثل پیش آمد های غیر مترقبه( مثلاً فوت مستاجر یا صاحبخانه ) که موجب می شود مهلت اخطارها ۳ ماه باقی بماند.

البته در قرارداد تخلفاتی ذکر شده است که در صورت بروز آنها فسخ فوری قرارداد مجاز است مثل کوتاهی مستاجر در پرداخت اجاره بها یا در مواردی که صاحبخانه اجازه دهد ملک در شرایط خطرناکی قرار بگیرد اما برای استناد به این موارد باید از روال درست کار تبعیت کنید. اگر چنین موقعیتی برایتان پیش آمد معمولاً بهترین کار مشورت با یک وکیل است ( اینجا همان جایی است که بیمه مستاجر به درد می خورد ).

اگر قصد دارید یا ناچارید قرارداد اجاره تان را پیش از انقضاء مهلت رسمی فسخ کنید می توانید کسی را بیابید تا مسئولیت اجاره نامه تان را بپذیرد این بدان معناست که باید به هزینه خودتان برای یافتن مستاجر جانشین آگهی بدهید و با او برای بازدید از آپارتمان قرار بگذارید. اگر بتوانید مستاجر جدیدی پیدا کنید که مایل باشد مسئولیت اجاره نامه را قبول کند و پیش از آنکه مهلت اخطار تمام شود پرداخت اجاره را آغاز کند از پرداخت اجاره بهای چند ماه آخر معاف خواهید شد. البته مشروط بر اینکه صاحبخانه شخص مورد نظر را بپسندد. همچنین می توانید به صاحبخانه تان اختیار دهید تا به منظور پیدا کردن مستاجر جدید آپارتمان را به متقاضیان نشان بدهد. اگر می خواهید بعد از نقل مکان وسایل آشپزخانه یا لوازم دیگر ( مثل ماشین لباسشویی ) رابفروشید حتماً به صاحبخانه تان اطلاع دهید. اگر به دلیل آنکه کار فرمایتان قصد دارد شما را بدون اطلاع قبلی به جای دیگری انتقال دهد لازم شود قراردادتان را فسخ کنید می توانید ( و باید ) از او انتظار داشته باشید تا در فسخ قرارداد و یافتن مستاجر جدید به شما کمک نماید.

هنگامی که از آپارتمانی نقل مکان می کنید از شما انتظار می رود آن را به همان شرایط اولیه خود بازگردانید. این بدان معنی است که نه تنها باید کاملاً آنرا تمیز کنید بلکه باید هر نوع تعمیر و بازسازی لازم ( Schonheitsreparaturen) را نیز انجام دهید. این بازسازی شامل تعمیر هر نوع استهلاک ساختمان، جدا کردن تمام کاغذ دیواری هایی که نصب کرده اید، پر کردن هر منفذ یا سوراخی که در سقف یا دیوارها ایجاد کرده اید، رنگ آمیزی دوباره دیوار ( معمولاً به رنگ سفید یا استخوانی ) و در کل آماده کردن آپارتمان برای مستاجر بعدی است. چنانچه برای مدتی طولانی در یک آپارتمان زندگی کرده اید ممکن است از شما انتظار رود که سهم خود را از هزینه تعویض موکت یا بهبود وضع کلی آپارتمان بصورتی که در اجاره نامه ذکر شده است بپردازید. این کار باید قبل از پایان مهلت تخلیه تمام شود. بنابراین در عمل شما باید نقل مکانتان را برای یک یا دوهفته قبل از پایان اجاره نامه برنامه ریزی کنید. به همین علت است که لازم است قراردادهای اجاره از نظر زمانی که بایکدیگر همپوشانی داشته باشند بعلاوه باید هزینه امضای یک اجاره نامه جدید را نیز در حالیکه مشغول نقل مکان و تغییرات آپارتمان قدیمی هستید در نظر داشته باشید- همه این موارد موجب می شود که آلمانی ها به ندرت نقل مکان کنند!

اگر بدون کامل کردن کار تعمیرات و نوسازی نقل مکان کنید صاحبخانه ترتیبی میدهد تا تعمیرات انجام شود و صورتحساب آنرا برایتان می فرستد. بطور کلی نتیجه این امر عملاً این است که بیعانه تان را پس نمی گیرید. اگر صاحبخانه قسمتی از بیعانه یا همه آن را نگه دارد حق دارید صورتحساب دقیقی برای تمام کارهایی که انجام شده است بخواهید و می توانید کپی فاکتورهایی را که صاحبخانه پرداخت کرده است برای اطمینان تقاضا کنید. اگر برای مدت طولانی در یک ساختمان زندگی نکرده اید یا به تازگی به هزینه خودتان تعمیراتی انجام داده اید ممکن است که بخواهید با صاحبخانه تان در مورد اینکه چقدر از بیعانه را در قبال به عهده گرفتن تعمیرات نگه می دارد وارد مذاکره شوید. در برخی از موارد ممکن است حتی بتوانید صاحبخانه را ترغیب کنید تا لوازم آشپزخانه تان را بخرد به این منظور که بتواند اجاره بهای بالاتری از مستاجر بعدی طلب کند.
خرید ملکخرید خانه یا آپارتمان در آلمان (( از تصمیمات مهم زندگی )) بشمار می رود. فرد تازه وارد به آلمان باید پیش از اقدام به خرید ملک بسیار احتیاط کند. اگر قصد دارید که فقط برای مدت کوتاهی در آلمان بمانید فرضاً ۳ تا ۵ سال احتمالاً بهتر است مسکنی اجاره کنید. حتی اگر قرار است بیشتر از این مدت بمانید بهتر است که روی ملک به عنوان منبع در آمد سرمایه گذاری کنید ( چه در آلمان و چه در خارج آلمان ) تا اینکه خانه ای برای سکونت شخصی بخرید. به علت کمبود همیشگی مسکن دولت آلمان از نظر فراهم کردن انگیزه ها و کمک های مالی توجه خود را بیشتر به انبوه سازان مسکن معطوف کرده است تا مالکان شخصی.

ممکن است متوجه شوید که مالکیت خانه در آلمان مزایای مالیاتی کمتری نسبت به انچه در کشورتان به آن عادت دارید دربر دارد مثلاً بهره ای که برای وام مسکن یا سایر وام های دارای وثیقه ملکی پرداخت می شوداز مالیات قابل کسر نیست مگر اینکه خانه را اجاره بدهید. به مالکان در طول هشت سال اول پس از خرید خانه اعتبار مالیاتی داده می شود اما حتی این امر نیز دارای محدودیت هایی است که به در آمد خانواده و نوع ملک بستگی دارد.

عامل مهم دیگری نیز در مورد خرید ملک در آلمان مطرح است. خرید ملک در مقایسه با اجاره شما را از اکثر تعهدات زندگی اجتماعی در آلمان معاف نمی کند. اگر آپارتمان محل سکونت خودتان را بخرید همچنان باید با شرکت های رسیدگی به ساختمان و مسئول ساختمان ( Hausmeiaster ) سر و کار داشته باشید و هنوز تابع قوانین ساختمان ( Hausordn) باشید.














    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

وبلاگ ما در ارتباط با اخذ اقامت,دکوراسیون و عروسی مطلب منتشر میکند.در زمینه عروسی مطالبی در مورد تالار عروسی و راه های مدیریت مراسم و ... ارائه میشود.در ارتباط با دکوراسیون نیز مطالبی با عنوان کابینت در خانه و دکوراسیون مغازه و ... ارائه میشود و در ارتباط با مهاجرت به آمریکا و کشورهای اروپایی نیز مطالبی متنوع ارائه میشود.